onsdag 16 januari 2013

Morgonrock - projekt!

Jag köpte en symaskin för 4,5 år sedan. Tanken var att jag skulle försöka lära mig att sy. Först och främst var tanken att jag skulle lära mig att sy kläder till vår son S
( då 1 år och 7-8 månader gammal)
Än så länge har jag sytt upp gardiner som varit för långa och ett och annat kuddfodral. Jag har även sytt "kiss-skydd" till vår okastrerade hund, som tyckte att det var väldigt nödvändigt att märka revir här hemma i tid och otid.
Symaskinen kostade 8000 (fråga mig inte varför jag tvunget skulle ha en avancerad maskin, som till och med kan brodera mönster)
Så man kan väl inte på något sätt säga att jag har tjänat igen dom pengarna på grejor jag har sytt.
Men iaf. Häromdagen fick jag för mig att jag skulle tycka att det var jätte kul om jag kunde sy en morgonrock till vår son.
( numera snart 6 år)
Sagt och gjort! Jag tog en långärmad tröja från honom och använde som "mall"
Sen klippte jag o mätte o hade mig. Hade inget direkt tyg som det var tillräckligt mycket av så jag fick göra det bästa av situationen o blanda hej vilt!
Sen kom jag på att d hade varit coolt om man kunde vända den ut och in o ha ett annat mönster på den sidan.
Vilken 6 åring vill inte ha en sån morgonrock?
(Jag hade en sådan jacka när jag var liten o jag tyckte att jag var skithäftig)
Jag lyckades med detta. Och sydde ihopa allt utom kanten längst ner.
Wow! Jag lyckades! Kände mig väldigt stolt. Min egen-designade morgonrock till S!!
Sen slog det mig.
Kapuschong!! (Stavad d verkligen så, skumt ord)
Jag har helt glömt bort kapuschong!!
Så nu sitter jag och funderar på hur i all sin dar jag ska lyckas få på en kapusc... Ja, ni vet. En sån, på morgonrocken utan att behöva sprätta upp hela skiten o förstöra den helt.
Det får bli ett projekt till imorgon.

Här är en liten sneekpeek!

En fråga bara!
Hur gör man en kapuschong?

<3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två. <3