onsdag 16 januari 2013

Kron-mössa!

S ville ha en krona. Alltså en kungakrona.
Jag e juh inte den som e den.
Då måste jag juh testa att göra detta.

Jag hittade ett par gamla gardiner med blommigt mönster.
Tja! Jag kan juh testa med det tyget o se ifall det blir som jag hade tänkt mig.

Jag sydde och sydde.
Klippte isönder en gammal kartong och sydde in bitarna i kronan. Spetsarna måste juh stå upp. Det blev inte så likt en krona när "spetsarna" låg ner.
Sydde fast lite kardborband o vips så va den klar.
Blev liksom som en slags öronvärmare.
Wooohooo! Tänkte jag! Då kanske man slipper att tvinga på honom mössa. Han kanske skulle kunna ta denna på sig frivilligt.
Gissa om jag retade mig att jag hade tagit det blommiga tyget nu?!?!?
Hur häftigt e d liksom!?!?!

Men! S blev jätta glad o sa att den va fin.
Han hade den på sig samma dag när vi gick en runda i Simrishamn.

Sen när vi var på väg hem så frågade han lite försiktigt om jag kanske skulle kunna sy en ny i ett tyg som inte var blommigt.
Jag förstår honom!
Men bara för d så har jag inte sytt någon ny.

<3






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad eller två. <3